Nagy kérdés, hogy hol jobb élni. Vidéken vagy pedig a nagyvárosban? Sok előnye van mind a kettőnek. Nem árt mérlegelni, mielőtt az ember eldönti, hogy hol is szeretne élni, letelepedni, családot alapítani. Sokan egy életre választanak otthont, amikor mondjuk házat építenek. Figyelembe veszik a hosszú távú célokat is. Vannak persze olyanok is, akik nagyon rugalmasak és éppen az adott körülményeket, lehetőségeket veszik figyelembe, és majd ha úgy hozza az élet, hogy költözni kel, akkor minden nagyobb dilemma nélkül szedelőzködnek és költöznek el a következő ideiglenes otthonukba.

Vidéken lakni jobb? Van, aki szerint igen. Tisztább a levegő, mindenki ismer mindenkit, van lehetőség állattartásra és növénytermesztésre, helyi termelőktől vehetünk élelmiszereket, biztonságosabb a gyerekeknek egy vidéki iskola, nincs olyan sok hatás, inger ami az embert érheti, mint egy nagyvárosban, a szabadtéri sportolás, egy nyugalmas séta bármikor lehetséges, az éjszakák csendesek, sőt látni a csillagokat. El lehet engedni egyedül a kisgyereket a barátjához, nincs olyan sok autó.

Nos, aki a város pártján áll azt is teljes mértékben meg tudom érteni. Minden közel van, a bolt, a játszótér, hamar el lehet jutni bárhova a sok tömegközlekedésnek köszönhetően. Mindig van programlehetőség, pezseg az élet, mindig történik valami. Lehet ételt rendelni, nem kell autóba ülni, ha el akarunk jutni A-ból B-be.

Én biztosan ki fogom próbálni a városi és a vidéki életet is, bár úgy gondolom, hogy az életszakasztól, családi állapottól is függ, hogy kinek melyik tetszik jobban.

Miután végigmentünk a sok ellentétes lehetőségen, az előnyöket és a hátrányokat is számba vettük, mutatok egy olyan lehetőséget, aminél a döntés jóval egyszerűbb. Garantálom, hogy mentes lesz minden fejfájástól, dilemmától, és igazán könnyű lesz dönteni, hogy vidék vagy nagyváros. Ez elsőre hihetetlennek hangzik, hogy épp az előbb világítottunk rá, hogy a döntés nagyon is nehéz és könnyen okozhat feszültséget. De nem a Székhelyszolgáltatás24-nél! Pontosabban nem egy cég vagy vállalkozás alapításánál, ahol székhelyet kell választani. Hogyan? Mindjárt részletezem is.

Azt érdemes mindenekelőtt tudni erről a cégről, hogy már több, mint 10 éve foglalkoznak székhelyszolgáltatással, így biztosak lehetünk abban, hogy elég tapasztalattal rendelkeznek. Egyre nagyobb az ügyfeleik köre, így az évek során bővítették a céget. A sok éves munkának köszönhetően nagy tapasztalattal rendelkeznek cégjogi ügyekben és a hatóságok kezelésében is. Nem létezik olyan helyzet amivel ne találkoztak volna. Ami nagy büszkeségük és remek referencia, hogy Európa legnagyobb cégminősítő vállalkozása, a Bisnode AA minősítést adott a Székhelyszolgáltatás24-nek, ami azt jelenti, hogy pénzügyileg kiemelkedően stabil cégről beszélünk. Tehát, ha valaki megbízható székhelyszolgáltató céget keres, akkor erre tökéletes ez a cég.

Aki őket választja két lehetősége is van a teljes körű székhelymenedzsmentre. Van egy vidéki és nagyvárosi székhely is. Elsőként a nagyvárosi, pontosabban Budapest, majd a vidéki, de Pest közeli székhely pontos helyét vizsgáljuk meg. Van az ügyfelek számára elérhető székhelyszolgáltatás Szinyei Merse utcában Pesten és a Bem József utcában Budán is. Így kinek melyik szimpatikusabb, tud dönteni. A székhelyszolgáltatás Szinyei Merse utcai és a Bem József utcai helyszínein kívül van még székhely Újlengyelben, ami pedig a vidéki helyszín. Mind a három helyszín tökéletesen megfelel minden ügyfélnek, még a vidéki is. Hogy mi ennek az oka? Lássuk hát:

Már a legelején el fogom lőni a csattanót, ugyanis Újlengyelben már vagy 30 éve nincs iparűzési adó. Mivel a NAV nem jogosult eljárni, csakis a helyi önkormányzati adók ügyében, így nincs semmilyen ellenőrzés az újlengyeli székhelyű cégek ügyében. Tehát ez a vidéki, fővároshoz közeli kis hely a legnépszerűbb és legbiztosabb hely az adóoptimalizálás érdekében. Ha valaki ezt a csomagot választja, akkor a székhelyszolgáltató cég a következőket biztosítja: cégtáblát helyez ki a cégnévvel jól látható helyre, mert ez fontos. Minden érkező levelet személyesen vesz át a postán, majd ezeket a leveleket beszkenneli és eljuttatja az ügyfélnek. Ezután elektronikus úton is elküldik a leveleket, majd minden hónap végén az összegyűjtött eredeti példányt is el fogják küldeni. Ha bármilyen hatósági ellenőrzés érkezik, akkor őket fogadják és szakszerűen, kontrollált módon járnak el és tűrnek minden fajta kényszerintézkedést. Végül pedig tartalmaz a csomag havi egyszeri alkalommal ingyenes tárgyalóhasználatot, így ha a céghez vagy vállalkozáshoz nem elengedhetetlen, akkor nincs is szükség külön irodát vagy üzlethelyiséget bérelni, drága pénzért. Én azt gondolom, hogy ez az újlengyeli székhelyszolgáltatás nagyon megéri az árát, ami egyébként 6 hónapra nincs 40 ezer forint, és még tartalmaz egy ingyenes hónapot is.

Nézzük a fővárosi székhelyszolgáltatást a Szinyei Merse vagy a Bem József utcában. Aki itt szeretne székhelyszolgáltatást, annak a csomag az iparűzési adó megléte miatt olcsóbb, csupán 30 ezer forint kerekítve fél évre, de itt is jár az ingyenes egy hónap. A többi eleme a csomagnak ugyanaz, mint a vidéki csomagnak.

Fontos arról is beszélni, hogy mi az előnye egy ilyen székhelyszolgáltatásnak. Először is egy kezdő vállalkozó induló vállalkozása elején a háta közepére sem kívánja, hogy a különféle adminisztrációkkal bajlódjon. Aztán amit már említettem, hogy nem kell külön irodát vagy üzlethelyiséget bérelnie, a küldeményei is így kerülnek a lehető legjobb rendszerezésbe majd iktatásba, és a hatósági ellenőrzések miatt sem kell, hogy fájjon a feje. Szóval mindenképpen megkönnyítik a vállalkozó életét.

Most pedig néhány szót mondok magáról a szerződéskötésről, hogy hogyan is működik pontosan, mert biztos vagyok abban, hogy sokan gondolják, hogy ez egy bonyolult, zavaros folyamat, és elképzelhető, hogy vannak, akik éppen emiatt nem vágnak bele. Pedig ez nagyon egyszerű, bármennyire is nehéz elhinni. Első lépésként fel kell venni a székhelyszolgáltató céggel a kapcsolatot, lehetőség szerint mobilon, hiszen úgy a legtisztább a kommunikáció. Ha az ügyfélnek van ügyvédje, akkor a kapcsolatfelvétel után egy órával már meg is kapja a befogadót, de ha nincs akkor természetesen tudnak biztosítani neki ügyvédet. Az utóbbinál meg kell jelenni személyesen egy megbeszélés erejéig, természetesen mindezt ingyen. Majd minden esetben sor kerül a személyes találkozásra, ahol az aláírás és a szerződéskötés meg tud történni. A pénzügyeket is ezen az alkalmon kell rendezni, előbb nem, ami szintén növeli a bizalmat a székhelyszolgáltató cég irányába. Végül az ügyvéd beadja a kész iratokat a cégbíróságra. A cégbíróság néhány nap elteltével bejegyzi a cégalapítást vagy a cég módosítását, ugyanis erre is van lehetőség a székhelyszolgáltató cég segítségével. Az utóbbi viszont akár 15 napot is igénybe vehet, ezzel számolni kell.

Ennyi az egész. Ugye milyen egyszerű? Semmi ördöngösség. Sem az üzletkötéskor, a cégalapításkor, sem pedig a székhelyszolgáltatás során. Ha egy szóval kellene az egész folyamatot leírnom, azt mondanám, hogy egyszerű! És végre nem kell választanunk vidék és város között.